Комплекс моделей для побудови Web-системи безперервного навчання

Подано комплекс моделей, які є підґрунтям для програмної реалізації автоматизованої системи безперервного навчання. За допомогою розглянутих моделей розв'язуються такі задачі, як створення єдиного багатопредметного сховища навчальних матеріалів, багаторівнева формалізація навчального контенту, автоматизація тестування і діагностики знань, генерація індивідуального навчального курсу і адаптація навчального процесу до потреб студента.

Рік видання: 
2008
Номер: 
5
УДК: 
004.896
С. 57–66, укр., Іл. 2. Бібліогр.: 25 назв.
Література: 

1. Тімар Т., Дарваш П., Коварович Я., Поулсен С. Коментарі до Національної доктрини розвитку освіти України (аналіз проекту освітньої доктрини від 15 травня 2001 р.) // Бюлетень Програми підтримки вироблення стратегії реформування освіти № 2 червень/липень 2001, http://www.irf.kiev.ua/old-site/ukr/programs/ edu/2001/bulletin-02.pdf
2. Гагарін О.О., Титенко С.В. Дослідження і аналіз методів та моделей інтелектуальних систем безперервного навчання // Наукові вісті НТУУ “КПІ”. — 2007. — № 6. — С. 37—48.
3. De Bra P., Houben G.J., Wu H. Aham: A dexter-based reference model for adaptive hypermedia // Proceedings of the ACM Conference on Hypertext and Hypermedia. — Darmstadt, Germany, 1999. — Р. 147—156.
4. Черняк Л. Адаптируемость и адаптивность // Открытые системы #09/2004 http://www.osp.ru/os/2004/09/ 184560/
5. Brusilovsky P., Henze N. Open corpus adaptive educational hypermedia // P. Brusilovsky, A. Kobsa and W. Neidl (eds.): The Adaptive Web: Methods and Strategies of Web Personalization. Lecture Notes in Computer Science. — Berlin Heidelberg, New York: Springer-Verlag, 2007. — Vol. 4321. — Р. 671—696.
6. Brusilovsky P. and Cooper D.W. Domain, Task, and User Models for an Adaptive Hypermedia Performance Support System // Gil, Y. and Leake, D. B. (eds.) Proc. of 2002 International Conference on Intelligent User Interfaces. — San Francisco, CA, ACM, 2002. — P. 23—30.
7. Vassileva J. A task-centered approach for user modeling in a hypermedia office documentation system, User Modeling and User-Adapted Interaction, 1996. — 6 (2-3).
8. Brusilovsky P. KnowledgeTree: A distributed architecture for adaptive e-learning // Nall J. and Robson R. (eds.) Proceedings of The Thirteenth International World Wide Web Conference, WWW 2004 (Alternate track papers and posters), New York, NY, May 17—22, 2004. — ACM Press. — Р. 104—113.
9. http://adapt2.sis.pitt.edu/cbum/ — ADAPT2. Advanced Distributed Architecture for Personalized Teaching & Training.
10. http://www.sis.pitt.edu/~paws/system_quizguide.htm — QuizGuide
11. Brusilovsky P., Knapp J. and Gamper J. Supporting teachers as content authors in intelligent educational systems // Int. J. Knowledge and Learning. — 2006. — Vol. 2, Nos. 3/4. — Р. 191—215.
12. Титенко С.В., Гагарін О.О. Моделювання області знань в системі безперервного навчання на основі інтеграції моделі контенту Tree-Net і понятійно-тезисної моделі // VIII Междунар. конф. “Интеллектуальный анализ информации ИАИ-2008”, Киев, 14—17 мая 2008.: Сб. тр./ Ред. кол.: С.В. Сирота (гл.ред.) и др. — К.: Просвіта, 2008. — С. 475—484.
13. Гагарин А.А., Луценко А.Н., Титенко С.В. Организация дистанционного обучения как информационный фактор реализации научно-технологической составляющей экономической безопасности государства // Экономическая безопасность государства и информационные технологии в ее обеспечении / Под общ. ред. Г.К. Вороновского, И.В. Недина. — К.: Знания Украины, 2005. — С. 608—619.
14. Титенко С.В., Гагарін О.О. Семантична модель знань для цілей організації контролю знань у навчальній системі // Сб. тр. Междунар. конф. “Интеллектуальный анализ информации-2006”. — К.: Просвіта, 2006. — С. 298—307.
15. Титенко С.В., Гагарін О.О. Практична реалізація технології автоматизації тестування на основі понятійно-тезисної моделі // Образование и виртуальность — 2006: Сб. науч. тр. 10-й Междунар. конф. Украинской ассоциации дистанционного образования / Под общ. ред. В.А. Гребенюка, Д.Р. Киншука, В.В. Семенца. — Харьков—Ялта: УАДО, 2006. — С. 401—412.
16. Michele B. Medved. Creating an Environment for Ongoing Learning // Learning Circuits - ASTD’s Online Magazine Covering E-Learning, 2003. http://www. learningcircuits. org/2003/dec2003/elearn.html
17. Романова Е.С. 99 популярных профессий. Психологический анализ и профессиограммы. 2-е изд. — СПб.: Питер, 2004. — 464 с.
18. Морозова Т.Ю., Деордиця Ю.С. До проблеми взаємодії ІТ-освіти та ІТ-індустрії // Сучасні тенденції розвитку інформаційних технологій в науці, освіті та економіці: Матер. Всеукраїнської наук.-практ. конф., 11—13 грудня 2006 р., м. Луганськ. — Луганськ: Альма-матер, 2006. — C. 64—66.
19. Воробьёв А.В. Модель преодоления интервала междолжностных компетенций // Educational Technology & Society. — 2006. — 9(4).
20. FreshKnowledge sCMS — семантична система управління контентом http://www.freshknowledge.net
21. Портал знань — застосування комплексної моделі Webсистеми безперервного навчання http://www. znannya.org
22. Лабораторія СЕТ — Віртуальна лабораторія новітніх інформаційних технологій. Дослідження в області дистанційного навчання. http://www.setlab.net
23. Програмний продукт EduManager демонстрація автоматизованої побудови тестів на основі понятійнотезисної моделі. http://www.setlab.net/ctm/
24. Елизаренко Г.Н. Проектирование компьютерных курсов обучения: концепция, язык, структура. — К.: НТУУ “КПИ”, 2001.
25. Stankov S., Žitko B. and Grubišiċ A. Ontology as a Foundation for Knowledge Evaluation in Intelligent E-learning Systems. AIED’05 Workshop SW-EL’05: Applications of Semantic Web Technologies for E-Learning // Papers of 12th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED 2005). — Amsterdam, 2005. http://hcs. science.uva.nl/AIED2005/W3proc.pdf

Текст статтіРозмір
2008-5-8.pdf373.07 КБ