Побудова дидактичної онтології на основі аналізу елементів понятійно-тезисної моделі

Розглянуто метод побудови дидактичної онтології (ДО) в навчальній системі на основі семантико-синтаксичного аналізу елементів понятійно-тезисної моделі із застосуванням нечіткої логіки. Описано базові правила для визначення відношення дидактичного слідування між поняттями і подано їх математичний опис. Запропоновано метод візуалізації ДО на основі дидактико-семантичних карт

Рік видання: 
2010
Номер: 
1
УДК: 
004.896
С. 82—87, укр., Іл. 1. Табл. 2. Бібліогр.: 16 назв
Література: 

1. Brusilovsky P. Developing adaptive educational hypermedia systems: From design models to authoring tools //T. Murray, S. Blessing and S. Ainsworth (eds.): Authoring Tools for Advanced Technology Learning Environment. — Dordrecht: Kluwer Academic Publishers, 2003. — P. 377—409.
2. Brusilovsky P., Pesin L. Adaptive navigation support in educational hypermedia: An evaluation of the ISIS-Tutor //J. of Computing and Information Technology. — 1998. — 6, N 1. — P. 27—38.
3. Brusilovsky P., Yudelson M., Sosnovsky S. An adaptive Elearning service for accessing interactive examples // J. Nall and R. Robson (eds.). Proceedings of World Conference on E-Learning, E-Learn 2004, Washington, DC, USA, November 1—5, 2004. — AACE, 2004. — P. 2556—2561.
4. Weber G., Brusilovsky P. ELM-ART: An adaptive versatile system for Web-based instruction // International Journal of Artificial Intelligence in Education 12 (4),Special Issue on Adaptive and Intelligent Web-based Educational Systems, 2001. — P. 351—384.
5. Brusilovsky P., Schwarz E., Weber G. A tool for developing hypermedia-based ITS on WWW // C. Frasson,G. Gauthier and A. Lesgold (eds.). Intelligent Tutoring Systems: Proceedings of the Third International Conference, ITS’96. — Berlin: Springer, 1996. — P. 261—269.
6. Weber G., Specht M. User modeling and Adaptive Navigation Support in WWW-Based Tutoring Systems. Workshop on Adaptive Systems and User Modeling on the WWW on UM97. — Chia Laguna, Sardinia: Springer. — 1997.
7. Гагарін О.О., Титенко С.В. Дослідження і аналіз методів та моделей інтелектуальних систем безперервного навчання // Наукові вісті НТУУ “КПІ”. — 2007. — № 6. — С. 37—48.
8. Brusilovsky P. and Henze N. Open corpus adaptive educational hypermedia // P. Brusilovsky, A. Kobsa and W. Neidl (eds.): The Adaptive Web: Methods and Strategies of Web Personalization. Lecture Notes in Computer Science. — Berlin, Heidelberg; New York: Springer-Verlag, 2007. — 4321. — С. 671—696.
9. Brusilovsky P. Adaptive Navigation Support for Open Corpus Hypermedia Systems (Invited talk) // W. Nejdl, J. Kay, P. Pu and E. Herder (eds.). Proceedings of 5th International Conference on Adaptive Hypermedia and Adaptive Web-Based Systems (AH’2008), Hannover, Germany, July 29—August 1, 2008. — Germany:
Springer-Verlag, 2008 — P. 6—8.
10. Титенко С.В., Гагарін О.О. Семантична модель знань для цілей організації контролю знань у навчальній системі // Сб. тр. междунар. конф. “Интеллектуальный анализ информации—2006”. — К.: Просвіта, 2006. — С. 298—307.
11. Титенко С.В. Генерація тестових завдань у системі дистанційного навчання на основі моделі формалізації дидактичного тексту // Наукові вісті НТУУ “КПІ”. — 2009. — № 1. — С. 47—57.
12. Титенко С.В. Генерація індивідуального навчального середовища на основі моделі професійних компетенцій у Web-системі безперервного навчання // Вісн.Східноукр. нац. ун-ту ім. Володимира Даля. — 2009. — № 1 (131). — С. 267—273.
13. Buchanan B.G., Shortliffe E.H. at al. Rule-Based Expert Systems: The MYCIN Experiments of the Stanford Heuristic Programming Project. Reading, MA: Addison-Wesley, 1984.
14. Портал знань — Web-портал, ПЗ якого реалізує запропонований метод побудови дидактичної онтології [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http:// www.znannya.org.
15. Титенко С.В., Гагарін О.О. Моделювання області знань в системі безперервного навчання на основі інтеграції моделі контенту Tree-Net і понятійнотезисної моделі // VIII междунар. конф. “Интеллектуальный анализ информации ИАИ-2008”, Киев, 14— 17 мая 2008 г.: Сб. тр. / Ред. кол.: С.В. Сирота (гл. ред.) и др. — К.: Просвіта, 2008. — С. 475—484.
16. Лабораторія СЕТ — лабораторія семантичних технологій в дистанційному навчанні [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.setlab.net.

Текст статтіРозмір
2010-1-10.pdf304.95 КБ