Advertising activity optimization of the insurance company from a position of the guaranteed gain

This paper proposes the model of the insurance company activity, which calculates the publicity expenses insurance services. We illustrate that the obtained algorithm allows to calculate the final guaranteed gain of the company on a given set of the insurance firm initial data.

Publication year: 
2008
Issue: 
4
УДК: 
330.46+519.866
С. 11–15, укр., Іл. 3. Бібліогр.: 6 назв.
References: 

1. Ахмедова Д.Д., Терпугов А.Ф. Математическая модель функционирования страховой компании с учетом расходов на рекламу // Изв. вузов. Физика. – 2001. – №1. – С. 25–28.
2. Ахмедова Д.Д., Змеев О.А., Терпугов А.Ф. Оптимизация деятельности страховой компании с учетом расходов на рекламу // Вестник ТГУ. – 2002. – №275. – С. 181–184.
3. Кац В.М., Лившиц К.И. Влияние расходов на рекламу на характеристики страховой компании // Изв. вузов. Физика. – 2001. – №1. – С. 29–33.
4. Дзюбан І.Ю., Капустян В.О. Ефективні стратегії керування капіталом страхової компанії // Наукові вісті НТУУ “КПІ”. – 2007. – №1. – С. 12–16.
5. Дзюбан І.Ю., Капустян В.О., Кияшко Т.А. Оптимізація діяльності страхової компанії з урахуванням витрат на рекламу та часу на проведення рекламної кампанії // Модели управления в рыночной экономике: Сб. науч. труд. – Донецк, 2006. – Т. 1. – С. 112–119.
6. Емельянов С.В., Коровин С.К. Новые типы обратной связи. – М.: Наука. Физматлит, 1997.– 352 с.

AttachmentSize
2008-4-2.pdf130.48 KB

Тематичні розділи журналу

,